joi, 2 iunie 2011

berna. pace. soare.

Oameni, oameni și posibile animale care mă citesc, sper că Rață o face, :D am două ( douăăăăă) vești mari :

1. pentru prima oară în istoria mea am început să dezgheț frigiderul și congelatorul, și numai eu știu cât am tras de mufa aia încăpățânată până a ieșit din priză. Acum aștept să văd ce se întâmplă.

2. fac postarea despre Berna. Acum. Adică întâi o să pun pozele și apoi o să adresez câteva cuvinte mulțimii de oameni ( care se poate număra pe degete) care îmi citesc blogul câteva cuvinte. So, let`s proceed!
It was gorgeous, we were happier than usual as you can see.
My brother from another mother :P
Cadourile noastre de iepuraș primite, total neașteptat, de la gazda noastră! Best ever! Couchsurfingul rulează!
Introducing mister Charlly, moartea pisicilor și spaima cartierului liniștit din Berna. Paznicul nostru și coechipierul meu la fotbal :D
Nature is all over me! Now...I`ve seen mountains in my life but this was just beyond gorgeous! Ladies, gentlemen, ducks...Introducing Swiss Alps...
They have colored bikes!!! Love them!
Simbolul orașului Berna este ursul, Bern înseamnă urs, de fapt. Legenda spune că un conducător a decis sa întemeieze orașul Berna dar nu știa cum să îl denumească. Atunci a decis să meargă la vânătoare și primul animal vânat a dat numele orașului. Tadam! Oricum, părerea mea, care vin din patria urșilor, Brașov, cam obosiți urșii ăștia, plus că erau numai 4, 1 mascul, o femelă și 2 pui. Oricum, m-au impresionat atenția și dragostea bernezilor pentru simbolurile lor :)
They have fast motorcycles.

Asta era în vârful muntelui, legat de priveliște probabil...
Gazda noastră...
Și asta, dragii mei, a fost cea mai tare chestie pe care am văzut-o în 4 zile în Berna. O manifestare pentru pace. Ziua dezarmării mondiale. Și erau oameni de toate vârstele, de toate rasele, după cum puteți vedea în poze, care învățau dansuri tradiționale și se simțeau bine. Și erau zâmbăreți. Iar tipa care ne învăța să dansăm a făcut yoga înainte să înceapă, am văzut-o noi în parc...și noi, ca românii, uite măi ca în filme e în parcul asta...unii fac yoga, alții citesc, unii se joacă, uite și câini... ce frumoooos! De multe ori oamenii nu conștientizeză și nu se bucură de vremurile în care trăiesc, vremuri de pace, fără răazboaie, fiind mult prea absorbiți de propria persoană și de războaiele lor interioare. Trist.


Bernas top.
Muzeul de istorie.




Catedralele Bernei.



Hehe, noi aici am stat, lângă Main street bar unde erau motocicliști furioși :D tot ca în filme.

Drumeție, la munte!
Păpădii...a dandoline!...easy Frank! :D
Berna de sus.

Sat tradițional elvețian. Traditional swiss village.





En garde!
Ăsta e un turn în care a ținut neapărat El să ne cocoțăm. E adevărat că panorama a fost spectaculoasă și m-aș mai urca și a2a oară dar țin numai să precizez că turnul ăla se mișcă!!!




I conquered the mountain!
Purfect!
Da, deci asta a fost dubios rău. Vedeți voi mașina asta de epocă cu șofer și tot ce îi trebuie? Am dat nas în bot cu ea fix când terminasem drumeția, deci din mijlocul naturii am intrat în balaurul de fier al capitalismului. Și, acum, seriously, was he a royalty or something `cause who has a driver and a vintage care nowadays?!!


Poate mai merită precizat faptul ca la coborâre am fost depășiți de o tipă care alerga la deal. Pe la jumătatea drumului tipa ne-a întrecut, cobora, tot alergând. Asta ne-a pus multe semne de întrebare cu privire la condiția noastră fizică. Bună, de altfel, dar absentă cu desăvârșire.
Fântâni, o să le găsiți la fiecare colț de drum în Elveția.
Bizoni?
More vintage cars! I want one too!


Aici era o "oglindă de apă", adică un loc din care țâșnea apa din asfalt, unde se distrau de ceasul morții copiii și nu numai. De fapt, partea distractivă era că nu știai de unde o sa țâșnească apa și o să te ude.
Red love!

Modern art.
Sun, sun, sun!



Ceasul astronomic.


Muzeul lui Einstein a fost minunat.

Simbolul orașului.

This is how you keep you city clean! Îți educi copiii de mici să nu arunce nimic pe jos.
Aici erau niște mâini care te stropeau în momentul în care vroiai să iei moneda care era pe jos...atingeai moneda și se declanșa dușul. Umor elvetian :)


Observați plasa din imagine. Au montat-o pentru că erau mulți oameni care încercau să se sinucidă, sărind de acolo. În poză se poate observa si suicide bridge, pe fundal.

Orașul este construit pe etaje, are terase și case superbe.

The dolls house.


Cel mai curat râu ever, Aare


Și trenul rachetă elvețian cu, covoare în care te afundai până la gleznă. Minunat.
Și cam atât din vacanța noastră de Paște. Mi-a plăcut tare mult Berna, cred că patru zile de vizită sunt suficiente. Dar nu mi-ar plăcea sa locuiesc acolo. Mi se pare boring. Dar categoric merită vizitat!

La vară mergem la Barcelona!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu