luni, 13 iunie 2011

21721


Un numar sunt de cateva ori pe luna. 21721. nu e usor. cand te cheama trebuie sa te duci. dar ce te faci cand te cheama pentru ca pacienta ta e in coma? nu e de ajuns ca trebuie sa ii spui ca e impanzita de metastaze cand ea vine pentru o banala durere de spate. ce poti face? dupa ce i-ai spus si tu ai plans si ea te-a incurajat. ea e puternica si tu te simti ca ultimul om pentru ca tu i-ai spus ce are. tu i-ai spus indirect ca o sa moara. tu devii domnisoara cu, coasa. si alataieri era bine. si azi o gasesti in coma la urgente cu hernie cerebrala. si o strangi de mana si ii spui sa reziste chiar daca nu te aude. urgentistii te intreaba ce sa faca cu ea? e caz paleativ? o transfera...si tie iti vine sa iti iei campii si iti repeti intr-una alaltaieri era bine, alaltaieri era bine...cum poti sa decizi soarta unui om asa? iar dupa ce am sunat la toate spitalele posibile mi-am dat seama ca asta e. ca nu o sa o ia nici neurochirurgia, nici oncologia, ca e caz terminal, ca trebuie sa ii dau drumul.

dar cum poti sa dai drumul unui om fara macar sa il cunosti.

sometimes you have to let go.

sometimes death is blond with green eyes and glasses and has the voice of a child. and says...ghilimele...debransati-o...the end.



2 comentarii :

  1. Super cele doua melodii, le ascult pe amandoua de ani de zile, iar "how to save a life" e un fel de motto al vietii mele de ceva timp incoace...
    Cat despre "letting go" things, people, lifes, cred ca va deveni un reflex, un "defect" profesional, care nu ne va mai misca nici o fibra musculara a fetei sau a inimii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Well, eu sper să nu devină un reflex, sincer. Și sper sa reușesc să mă specializez în ramura care îmi place. Ramura unde sunt bună. Într-o bună zi sper să fiu adictolog. O să am o rată nemăsurabilă de eșecuri în ochii celorlalți doctori dar eu o să știu că adicțiile se îmbunătățesc și se înving!

    RăspundețiȘtergere